SAMEN KOMEN WE VERDER!

Dry needling bij Active Health Center

Dry needling is een techniek die fysiotherapeuten gebruiken om spierspanningen en pijn te verminderen. Hiervoor gebruikt de fysiotherapeut een dun naaldje en prikt deze in bepaalde plekken in de stijve spier (triggerpoints). Om deze techniek te mogen gebruiken heeft de fysiotherapeut een speciale opleiding gevolgd.

Dry needling is geen injectie

Dry needling wordt uitgevoerd met extreem dunne naalden en door een fysiotherapeut die speciaal hiervoor opgeleid is. Hierbij wordt er geen vloeistof ingespoten zoals bij een injectie. Het aanprikken van de triggerpoint met de punt van de naald leidt tot een voelbare twitch waarna de spier direct ontspant.

Verbeterde beweeglijkheid

Door gespannen spieren los te maken, kan dry needling de flexibiliteit en de beweeglijkheid van de spieren in het behandelde gebied vergroten.

Specifieke behandeling

Tijdens de intake wordt de exacte locatie van triggerpoints en gespannen spieren bepaald. Hierdoor kunnen precies die specifieke spieren en triggerpoints die de klachten veroorzaken behandeld worden.

Snelle pijnverlichting

Dry needling is een effectieve manier om verhardingen binnen de spier snel en effectief aan te pakken waardoor de spier ontspant.

Wil je een afspraak maken? Dat kan op verschillende manieren. Je kan bijvoorbeeld zelf via onderstaande buttons een afspraak maken. Of wil je liever telefonisch een afspraak maken of worden teruggebeld? Neem dan contact met ons op via 070-4444082 of kies voor de optie “neem contact met mij op”.

Klik op onderstaande knop als je op dit moment onder behandeling bij Active Health Center bent en een nieuwe afspraak wil maken.

Staat er voor jou geen geschikt moment bij? Neem dan telefonisch contact met ons op. Wij zullen dan samen met jou een andere datum kiezen.

Neem contact met mij op

Wat is dry needling?

Dry needling is een behandelmethode waarbij spieren worden getriggerd, door middel van het gericht aanprikken met een naaldje. De therapeut maakt gebruik van dunne naalden, waarbij verhardingen binnen de spier snel en effectief worden aangepakt. Het inbrengen van het naaldje is zo goed als gevoelloos en doet dus geen zeer. Dry needling wordt vaak verward met acupunctuur. Toch zijn dit twee verschillende behandelmethoden. Acupunctuur is namelijk meer gericht op de energie in het lichaam, waarbij meerdere naalden gebruikt worden. Bij dry needling gebruikt de therapeut slechts één naald, waarmee de spier kort wordt geprikkeld.

Dry Needling behandeling in Den Haag

Bij onze dry needling behandelingen in Den Haag analyseert onze fysiotherapeut eerst de klachten. Hierbij is het belangrijk om te achterhalen wat de oorzaak van de verhardingen is. Als eenmaal duidelijk is welke spieren pijn veroorzaken, zoekt de therapeut naar specifieke triggerpoints binnen deze spieren. Triggerpoints zijn als het ware verkrampingen in de spieren, die pijn veroorzaken. Deze triggerpoints worden vervolgens uitgeschakeld met het naaldje, zodat de spieren kunnen ontspannen. Bij langdurige klachten behandelt de therapeut meestal meerdere spieren tegelijk. Na een dry needling behandeling kunnen de spieren wat vermoeid of stijf aanvoelen, maar dit is vaak van korte duur. Om de spieren in goede conditie te behouden, geeft de therapeut je na de behandeling een aantal oefeningen en gerichte adviezen mee. Vaak zijn 3-5 behandelingen genoeg om de verhardingen binnen de spier weg te halen.